Főoldal | Könyvlista | Gyorskereső

Átmenetileg a rendelés és szállítás szünetel
Actionscript 3.0 Adobe Flash Professional alkalmazáshoz - Tanfolyam a könyvben - Eredeti tankönyv az Adobe-tól

Actionscript 3.0 Adobe Flash Professional alkalmazáshoz - Tanfolyam a könyvben

Eredeti tankönyv az Adobe-tól

Adobe Creative Team:
Actionscript 3.0 Adobe Flash Professional alkalmazáshoz - Tanfolyam a könyvben
Eredeti tankönyv az Adobe-tól

- Internetr?l letölthet? melléklettel

Megjelenés: 2009 november
Perfact Kiadó
350 oldal, bolti ár: 4990,- Ft

Internetes ár (-5%): 4741,- Ft

db

A könyv ismertetése

Vissza a lap tetejére | A könyv tartalomjegyzéke

Adobe Creative Team:
Actionscript 3.0 Adobe Flash Professional alkalmazáshoz - Tanfolyam a könyvben

A "Classroom in a Book®" a legtöbb példányban eladott szoftveroktató tankönyvsorozat. Segítségével gyorsan és könnyedén tanulhatjuk meg az Adobe szoftverek használatát. A "Tanfolyam a könyvben" azt nyújtja, amit semmilyen más könyv vagy képzés nem tud - az Adobe termékszakértők támogatásával fejlesztett, hivatalos oktatósorozat az Adobe Systems Incorporated-től.

A könyv 14 leckéből áll, az ActionScript elsajátításának alapjait veszi végig, és számtalan tanácsot, illetve módszert kínál az alkalmazás hatékonyabb használatára. Vegyük át a könyvet az elejétől a végéig, vagy válogassunk a számunkra leginkább érdekes leckék közül!

Tanuljuk meg, miként adhatunk Flash fájljainkhoz interaktivitást az ActionScript 3.0 segítségével: hogyan vezérelhetjük az időegyeneseket és az animációkat, miként írhatunk eseménykezelő függvényeket, hogyan szabályozhatjuk az adatok, szövegek, videók, hangok és képek betöltését, illetve miként használhatjuk fel interaktívan ezeket az elemeket.

A könyv tartalomjegyzéke

Vissza a lap tetejére | A könyv ismertetése

Adobe Creative Team:
Actionscript 3.0 Adobe Flash Professional alkalmazáshoz - Tanfolyam a könyvben

Elindulás
Mit Tudunk Letölteni?
Előfeltételek
A Flash telepítése
Teljesítményoptimalizálás
A leckefájlok letöltése
Hogyan használjuk a leckéket?
A könyv jelölésrendszere
További források
Az ActionScript használatát segítő információforrások felkutatása
Frissítések ellenőrzése
A Flash Player verziója
Flash CS3-felhasználóknak
Amire még szükség lehet
Adobe-minősítés
Kedves Olvasó!
Bevezetés az ActionScript 3.0-ba
ActionScript 3.0 a kezdő programozóknak
Az ActionScript 1.0 és 2.0 felhasználóinak
Kezdjük a rossz hírrel
. és most jöjjön a jó hír!
Flash- és ActionScript 3.0-fájlok lejátszására szolgáló formátumok
Flash és Flex
ActionScript a Flash-időegyenesen és külső ActionScript-fájlokban
Egyelőre ennyi elegendő

1. LECKE Navigálás a Flash időegyenesén
A lecke áttekintése
Elindulás
Kód helyezése a Flash időegyenesére
Címkék használata
Ismétlődő lejátszás beállítása ActionScript kóddal
Az ismétlődések számának nyomon követése
Változók létrehozása ActionScript 3.0-ban
Szövegmezők és szöveges változók
Feltételes utasítás használata az időegyenes vezérlésére
Feltételes utasítások
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok

2. LECKE Események és függvények használata
A lecke áttekintése
Eseményfi gyelő és -kezelő függvények létrehozása
Az ActionScript-beli elnevezési szabályok áttekintése
Navigáció gombra kattintással
Navigációt vezérlő gombpéldányok létrehozása
Gombra való kattintásra reagáló függvények hozzáadása
A példánynevek fontossága
Helyi lejátszás biztonsága
Újraindítás gomb hozzáadása
További szöveg elhelyezése a dinamikus szövegmezőben
Nyelvválasztást vezérlő gombok hozzáadása
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok

3. LECKE Animáció létrehozása ActionScripttel
A lecke áttekintése
A kiinduló állomány áttekintése
Moziklip-tulajdonságok vezérlése ActionScripttel
Tulajdonság értékének megváltoztatása
Tulajdonság értékének növelése vagy csökkentése
Moziklip-tulajdonságok animálása ENTER_FRAME eseménnyel
Változó használata moziklipre mutató hivatkozás eltárolására
Moziklip-tulajdonságok megváltoztatása gombnyomásra
Animáció létrehozása ActionScript-átmenetekke
A Tween osztály és a csillapodási osztályok importálása
Csillapodási osztályok az ActionScript 3.0-ban
ActionScript-átmenetek hozzáadása
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok

4. LECKE ActionScript létre hozá sa külső fájlokban
A lecke áttekintése
ActionScript-fájl létrehozása
Egyszerű ActionScript-fájl létrehozása Flashben
Az ActionScript 3.0-osztályfájlok alapstruktúrája
Egy kis tájékoztatás az ActionScript-osztályokról
A konstruktorfüggvényekről
Kötelező és opcionális paraméterek
Osztályfájl példányainak létrehozása Flashben
ActionScript 3.0 és hexadecimális színek
A new kulcsszó használata új példányok létrehozására
Az addChild() metódus és a megjelenítési lista
Az Ellipse példányok paramétereinek felülírása
A makeShapes() függvény be- és kikapcsolása
Véletlenszerű színnel rajzolt ellipszisek
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok

5. LECKE Tartalom betöltése ActionScripttel és komponensekkel
A lecke áttekintése
List komponenspéldány létrehozása és paramétereinek beállítása
UILoader komponenspéldány létrehozása
CHANGE eseménykezelő hozzáadása a List komponenshez
SWF fájlok betöltése UILoader komponensbe
A galériafájl létrehozása
A gallery.fl a állomány áttekintése
Eseménykezelők hozzáadása a bélyegképekhez
Szöveg betöltése külső fájlból
Külső tartalom betöltődésének visszaigazolása
Görgetősáv hozzáadása a szövegmezőhöz
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok

6. LECKE Előtöltők létrehozása ActionScript 3.0-ban
A lecke áttekintése
A tesztkörnyezet eszközei
Bandwidth Profi ler
Simulate Download
Szövegmező és állapotjelző sáv létrehozása a betöltés nyomon követésére
ActionScript beillesztése az UILoader komponens alakulásának nyomon követésére
Eseménykezelők hozzáadása a PROGRESS és a COMPLETE eseményekhez
A progressHandler() függvény létrehozása
A completeHandler() függvény létrehozása
Moziklip képkockáinak vezérlése a betöltés állapota alapján
ActionScript hozzáadása a loadingAnimation kliphez
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok

7. LECKE Tömbök és ciklusok használata ActionScript 3.0-ban
A lecke áttekintése
Az elkészült fájl megtekintése
A kiinduló fájl áttanulmányozása
Moziklippéldányok hozzáadása a Színpadhoz a Könyvtárból
Moziklip kapcsolási tulajdonságainak beállítása
Alaposztály és öröklés
A Block osztály egy új példányának elhelyezése a Színpadon
Kapcsolási tulajdonságok használata új osztályok létrehozására
Több példány létrehozása for ciklussal
A for ciklus létrehozása
A trace utasítások
A for ciklus viselkedésének módosítása változókkal
Eseménykezelők hozzáadása a Block-példányokhoz
Animáció létrehozása az ENTER_FRAME eseménykezelővel
Dinamikus osztályok és MovieClip-tulajdonságok létrehozása
Az ENTER_FRAME eseménykezelő hozzáadása
Esemény target tulajdonságának használata
A rotateUp() függvény létrehozása
Az else utasítás használata
Elforgatás három dimenzióban
A testDone() függvény létrehozása
A tömb megismerése
A push() metódus használata
A tömbök nyomon követése
Az rArray tömbben levő elemek tulajdonságainak ellenőrzése
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok

8. LECKE Feleletválasztós kvíz létrehozása ActionScript-fájlban
A lecke áttekintése
A kiinduló fájl megvizsgálása
Új ActionScript-fájl létrehozása
A kész fájl megtekintése
A RadioButtonQuiz osztály elkészítése
Osztályok importálása a RadioButtonQuiz osztályba
A RadioButtonQuiz osztály létrehozása
Osztályok importálása Flashben
A kvíz felépítésének áttekintése
A Sprite osztályról
Változók létrehozása a RadioButtonQuiz osztályban
A választógombok
Részletesebben a hozzáférés-módosítókról
A kvíz működésének megteremtése
A konstruktorfüggvény létrehozása
Szintaktikai hibák ellenőrzése
A quizInit() függvény létrehozása
RadioButtonGroup létrehozása
Szövegformázás ActionScripttel
A kvíz létrehozása
Az addQuestion() függvény létrehozása
A switch utasításról
Idézőjel használata szövegen belül
A setRadioButtons() függvény elkészítése
Paraméterezhető függvények létrehozása
A változók hatóköre
A createRadioButton() függvény létrehozása
A removeChild() metódus
A checkAnswer() létrehozása - az utolsó függvény
Függvény meghívása az időegyenesen osztályfájlból
Az új osztály integrálása a Flash-projektbe
A RadioButtonQuiz osztály egy példányának létrehozása
A RadioButton komponens elhelyezése a Könyvtárban
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok

9. LECKE Hangok vezérlése ActionScripttel
A lecke áttekintése
A kész fájl megtekintése
A kiinduló fájl megvizsgálása
Csúszkák hozzáadása a projekthez
A Sound, a SoundChannel és a SoundTransform osztályok
Az import utasítások
Sound, SoundChannel és SoundTransform példányok létrehozása
További változók létrehozása
Megjegyzések elhelyezése a fájlokban
A songList tömb létrehozása
A dalcímek beállítása for ciklussal
Szövegmezők módosítása a replace() metódussal
Az egyelőre felesleges csúszkák elrejtése
A gombok beprogramozása dalok kiválasztására
Eseménykezelő hozzáadása a zeneválasztó gombokhoz
A chooseSong() függvény létrehozása
A Sound osztály egy példányának létrehozása és a meglévő példányok ellenőrzése
Zene betöltése egy Sound objektumpéldányba
A SoundChannel és SoundTransform példányok létrehozása
A hangerő és a csatornaegyensúly értékei: hallgatók, rettegjetek!
A hangerő- és csatornaegyensúly-szabályzók láthatóságának vezérlése
MP3 fájl ID3 elemeinek kezelése
Az id3Handler() függvény létrehozása
ID3 elemek ellenőrzése és beállítása az iTunes használatával
Az előadóra és a lemezre vonatkozó információk megjelenítése
Szövegformázó objektum hozzáadása
A csúszkák vezérlésének elkészítése
A volumeChange() és panChange() függvények elkészítése
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok

10. LECKE XML lejátszási lista használata
A lecke áttekintése
XML fájl alapszerkezetének megismerése
A kiinduló fájl megvizsgálása
A songList tömb XML objektumra cserélése
Új XML és URLLoader példányok létrehozása
Külső lejátszási lista betöltése az URLLoader osztállyal
A COMPLETE és IO_ERROR események kezelése
Az eseménykezelők beállításának áthelyezése az xmlLoaded() függvénybe
A setSongs() függvény létrehozása
A dal címének és az előadó nevének elérése az XML adatokból
Az XMLList objektumok és az XML elemekben levő adatok elérése
A zeneválasztó gombok title és artist mezőinek beállítása
A setSongs() függvény meghívása
A chooseSong() függvény módosítása
Hiperhivatkozások létrehozása XML adatokkal
Navigálás a számlistán
A dalválasztó gombok frissítése
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok

11. LECKE Videó vezérlése ActionScripttel és komponensekkel
A lecke áttekintése
A Lesson11 mappa tartalmának áttekintése
Az FLVPlayback komponens hozzáadása
F4V és FLV videofájlok
Az FLVPlayback tulajdonságainak beállítása Flashben
Az FLVPlayback kezelőelemeinek beállítása
Az FLVPlayback felület- (skin) fájlokról
A felület színének és átlátszóságának beállítása
Az FLVPlayback tulajdonságainak beállítása ActionScripttel
Az átlátszóságot vezérlő csúszka elkészítése
A csúszkát vezérlő ActionScript kód létrehozása
Színek használata
A ColorPicker komponens elhelyezése
A skinBackgroundColor tulajdonság beállítása
Típuskonverzió
Az FLVCaptioning komponens használata
A captions.xml fájl tanulmányozása
Az FLVCaptioning komponens használata
Több videofájl lejátszása XML lejátszási listából
A vidlist.xml fájl áttekintése
A címet megjelenítő szövegmező elhelyezése
A vidlist.xml fájl betöltése ActionScripttel
Az xmlLoaded() függvény létrehozása
COMPLETE események megkülönböztetése
A changeVid() függvény létrehozása
A teljes képernyős publikálási beállítások használata
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések .
Összefoglaló válaszok

12. LECKE Grafikák és animációk haladó szintű haszná lata ActionScripttel
A lecke áttekintése
Inverz kinematika a Flash CS4-ben
Az IKSample fájl áttekintése
Az IK-csontok
Váltás a szerkesztéskor és a futásidőben vezérelt IK között
A kiinduló fájlok áttanulmányozása
IK-animáció használata ActionScriptben
Az IKArmature és IKManager osztályok használata
Csomag összes osztályának importálása a dzsóker karakterrel (*)
Az IKMover osztály használata
Eseménykezelő hozzáadása a snapshot_btn gombhoz
A moveDown() függvény létrehozása
A moveUp() függvény megírása
Sound és SoundChannel példányok létrehozása
Hanghatások lejátszása és leállítása
Hozzáférés a felhasználó webkamerájához vagy videokamerájához ActionScripttel
A getCamera() metódus használata
Videokamera meglétének ellenőrzése
Kamera- és mikrofonbeállítások
A Bitmap és a BitmapData osztályok használata
A Pixel Bender Toolkit áttekintése
A PBFilter.as fájl tanulmányozása
A PBFilter osztály használata
A fi lter_btn gomb működésre bírása
Javaslatok önálló kísérletezésre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok

13. LECKE Nyomtatás és e-mail küldése ActionScripttel
A lecke áttekintése
A kiinduló fájl áttanulmányozása
Egyszerű e-mail hivatkozás létrehozása
E-mail küldése Flashből
Értékek küldése az URLVariables osztállyal
A textColor és backgroundColor tulajdonságok beállítása
URLVariables küldése a PHP fájlnak
Nyomtatási lehetőség megvalósítása a PrintJob osztállyal
Dátum és pontos idő beolvasása a Date osztállyal
A nyomtatandó tartalom létrehozása
A try / catch utasítások használata ActionScriptben
.és irány a nyomtató!
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló válaszok

14. LECKE Adobe AIR alkalmazások létrehozása Flashsel és ActionScripttel
A lecke áttekintése
AIR-specifi kus ActionScript
Flash publikálási beállítások AIR-projekthez
Az AIR leírófájl beállításainak meghatározása
Egyéni ikonok beállítása
Digitális aláírás létrehozása
Fájl beágyazása az AIR alkalmazásba
AIR alkalmazás létrehozása
A kiinduló állomány átvizsgálása
Alkalmazásmenük AIR-ben
Az ActionScript-fájl közelebbi vizsgálata
Húzás események kezelése
A vágólapon levő adat formátumának meghatározása
Az onDragDrop() függvény hozzáadása
A fájltípustömbök végigjárása
A File és a FileStream osztályok
Javaslatok önálló kísérletezgetésekre
Összefoglaló kérdések
Összefoglaló válaszok

Tárgymutató

Vissza a lap tetejére