Főoldal | Könyvlista | Gyorskereső

Átmenetileg a rendelés és szállítás szünetel
WAP-szervletek, Dinamikus webtartalom-fejlesztés a Java TM és a WML segítségével - Fejleszt?k kézikönyve - Webvilág sorozat

WAP-szervletek, Dinamikus webtartalom-fejlesztés a Java TM és a WML segítségével - Fejleszt?k kézikönyve

Webvilág sorozat

John L. Cook III:
WAP-szervletek, Dinamikus webtartalom-fejlesztés a Java TM és a WML segítségével - Fejleszt?k kézikönyve
Webvilág sorozat

CD - melléklet - CD melléklettel

Megjelenés: 2002
Panem Kiadó
456 oldal, bolti ár: 4900,- Ft

Internetes ár (-5%): 4655,- Ft

db

A könyv ismertetése

Vissza a lap tetejére | A könyv tartalomjegyzéke

John L. Cook III:
WAP-szervletek, Dinamikus webtartalom-fejlesztés a Java TM és a WML segítségével - Fejleszt?k kézikönyve

A World Wide Webbel kapcsolatos programozási és egyéb elméleti, gyakorlati témákat tárgyaló Webvilág sorozat kötete a WAP-szervletekkel foglalkozik.

Az internet megváltoztatta az emberek munka-, játék- és életstílusát. Az internet megjelenése az informatika történetének egyedülálló jelentőségű eseménye, amely asztali számítógépünket termelési eszközből háztartási berendezéssé tette. Az internet emberiségre gyakorolt végső hatása azonban csak mostanában kezd kibontakozni. Ezen technológiai forradalom korai szakaszában egy hozzávetőleg új jelenség egyedi hatásának lehetünk szemtanúi: a vezeték nélküli internetnek. A vezetékes internetről a vezeték nélkülire való átmenet fő eszköze a kézbefogható böngésző, titkának nyitja pedig a WAP-szervlet. Ennek a technológiának köszönhetően az internet keze már túl ér a vezetéken. A WAP, a Wireless Application Protocol (vezeték nélküli alkalmazásprotokoll) szabványai határozzák meg a WAP-böngészők internetre kapcsolásának kereteit. A WAP-böngésző közönséges kézbe fogható eszközökön megvalósítható alkalmazás; ezek lehetnek a mobiltelefonok, a kétirányú pagerek és a PDA-k. Arról van tehát szó, hogy paradigmaváltás tanúi vagyunk. Ezek az alkalmazások jelentik az internet következő hullámát.

A CD melléklet tartalma: példák forráskódjai; szoftverfejlesztő eszközök (Phone.com SDK 4.0 és Nokia SDK, Sun Java 2 SDK 1.3, JSDK 2.1 és Forte4j 1.0).

A könyv tartalomjegyzéke

Vissza a lap tetejére | A könyv ismertetése

John L. Cook III:
WAP-szervletek, Dinamikus webtartalom-fejlesztés a Java TM és a WML segítségével - Fejleszt?k kézikönyve

1. fejezet Bevezetés
Miért fejlesszünk WAP-böngésző alá?
Miért olvassuk el ezt a könyvet?
Miről is szól ez a könyv?
Szükséges háttérismeretek

2. fejezet Előzetes tudnivalók
A vezetékes internet
A fizikai/adatkapcsolati réteg
A hálózati réteg
A TCP (Transmission Control Protocol)
Socketeken keresztül
A HTTP (Hypertext Transfer Protocol)
A jelölőnyelv
Web alapú Java-alkalmazások
A vezeték nélküli internet
A WAP-böngésző
A WAP-os szoftverarchitektúra
Összefoglalás

3. fejezet A WML (Wireless Murkup Language)
Az XML (eXtensible Markup Language)
Az elemek
Az attribútumok
A WML DTD
A WML
Kártyák és kártyacsomagok
A szöveg elrendezése
Eseményfüggőség
Kártyacsomag szintű deklarációk
A változók
A taszkok
Kártyamezők
A képek
Referenciapontok
A táblázatok
Összefoglalás

4. fejezet A Java Servlet Development Kit (JSDK)
Az osztályok
A HttpServlet
A HTTPSession osztály
A HttpServletRequest
A HttpServletResponse
A Cookie osztály
Egy egyszerű szervlet
Követelmények
A megvalósítás
A szervlet végrehajtása
Összefoglalás

5. fejezet Példa: WML-honlap
Bevezetés
Egyszerű tartalomszolgáltatás
A végrehajtás
Tartalom renderelése
Követelmények
Tervezés
A szervlet adatállománya
A megvalósítás
A végrehajtás
Összefoglalás

6. fejezet Egy valós alkalmazás: az élelmiszerbolt szervlet
Az igények
A tervezés
A megvalósítás
A Grocery osztály
Az init() metódus
A doGet() és a doPost() metódusok
A Record osztály
A RecordList osztály
A Record leszármazottai
A Handler osztály
A Handler leszármazott osztályai
Finomítások
Összefoglalás

7. fejezet A push-technológia
Bevezetés
A push-hardverarchitektúra
A push hozzáférési protokoll (PAP, Push Access Protocol)
A <push-message> elem
A <push-response> elem
A <cancel-message> elem
A <cancel-response> elem
A <resultnotification-message> elem
A <resultnotification-response> elem
A <statusquery-message> elem
A <statusquery-response> elem
A <badmessage-response> elem
Adalék a push-technológia használatához
A push-technológia alkalmazása
A JSDK Servletek és a push
Összefoglalás

8. fejezet A WML Script
Egy példaalkalmazás
A WML Script áttekintése
A lexikai felépítés
Egy példa: WML Script blackjack
A követelmények
A tervezés
A megvalósítás
A játék menete
További finomítások
Összefoglalás

A) függelék. WML-referencia
B) függelék. JSDK 2.1.1 referencia
C) függelék. Szervletmotor-források
D) függelék. A CD-melléklet
Irodalomjegyzék
Tárgymutató

Vissza a lap tetejére

mesekönyv

szoftver