Főoldal | Könyvlista | Gyorskereső

Átmenetileg a rendelés és szállítás szünetel
Multimédia - Windows és Macintosh környezetben<br />Könnyen is lehet! sorozat

Multimédia

Windows és Macintosh környezetben
Könnyen is lehet! sorozat

Tay Vaughan:
Multimédia
Windows és Macintosh környezetben
Könnyen is lehet! sorozat


CD - melléklet - CD melléklettel

Megjelenés: 2003
Panem Kiadó
478+8 színes oldal, bolti ár: 5490,- Ft

Internetes ár (-5%): 5216,- Ft

db

A könyv ismertetése

Vissza a lap tetejére | A könyv tartalomjegyzéke

Tay Vaughan:
Multimédia

A kezdő és haladó felhasználóknak szóló Könnyen is lehet sorozat kötetéből a multimédiával és annak eszközeivel, szoftvereivel ismerkedhetünk meg.

Ma már nem számít különlegesnek a számítógépes multimédia-hardver: természetesnek vehetjük a hanglejátszás, az animáció és a videokép megjelenítésének képességét.

A Könnyen is lehet sorozat kötete foglalkozik a multimédia alapelemeivel, részletesen bemutatja a hardver- és szoftvereszközöket, szót ejt a számítógépes grafikáról, a színek megválasztásáról és arról is, hogyan kell hangot és videofelvételeket számítógéppel digitalizálni. Külön fejezetet szentel az emberi interakciónak a multimédiában és bemutatja a felhasználóbarát számítógépes interfészek tervezésének folyamatát. Bevezeti az olvasókat a multimédia-projektek lépésről lépésre történő fejlesztésébe, valamint szól a befejeződött projektek eredményének internetes publikációjáról is. Bemutatjuk, hogyan kell a szöveget, képeket, hangállományokat és mozgóképeket úgy felhasználni, hogy képesek legyenek a mondanivalót a felhasználó számára megfelelően közvetíteni. A könyvből azt is megtudhatjuk, hogyan tehetjük tetszetőssé karaktereinket. Alapvetően két jól ismert számítógépes környezet kerül előtérbe: a Microsoft Windows és az Apple Macintosh. Ezek napjainkban a legszélesebb körben használt platformok a multimédia készítésére és közvetítésére. A multimédia fejlődésének legdinamikusabb színtere az internet, ezért külön is foglalkozunk a web számára készülő multimédia tervezésével, létrehozásával és publikálásával.

A Macromedia szoftvereket tartalmazó CD melléklet bemutatja a Director, a Dreamweaver, a Macromedia Flash, a Fireworks, a Freehand, az UltraDev és más programok platformfüggetlen demoverzióját.

A könyv tartalomjegyzéke

Vissza a lap tetejére | A könyv ismertetése

Tay Vaughan:
Multimédia

Előszó

Első rész. Bevezetés
1. fejezet. Mi a multimédia?
2. fejezet. Bevezetés a multimédia készítésébe
3. fejezet. A multimédia szakterületei

Második rész. Multimédiás hardverek és szoftverek
4. fejezet. Multimédia Macintosh- és Windows-platformokon
5. fejezet. Alapvető szoftvereszközök
6. fejezet. Multimédia készítése – közvetlenül
7. fejezet. Multimédia szerzői rendszerek

Harmadik rész. A multimédia építőkövei
8. fejezet. Szövegek
9. fejezet. Hangok
10. fejezet. Képek
11. fejezet. Animációk
12. fejezet. Videók

Negyedik rész. A multimédia és az internet
13. fejezet. Hogyan működik az internet?
14. fejezet. Webes eszközök
15. fejezet. Internetes multimédia-tervezés

Ötödik rész. Projektek kivitelezése és publikálása
16. fejezet. Tervkészítés és költségkalkuláció
17. fejezet. Projekttervezés és kivitelezés
18. fejezet. Tartalom és szakértelem
19. fejezet. Publikálás

Részletes tartalomjegyzék

Előszó

ELSŐ RÉSZ. BEVEZETÉS

1. fejezet. Mi a multimédia?
Definíciók
A CD-ROM-ok és a multimédia szupersztráda
A CD-ROM és a multimédia
A multimédia szupersztráda
A multimédia felhasználási területei
Multimédia az üzleti életben
Multimédia az iskolákban
Multimédia az otthonokban
Multimédia a nagyközönség szolgálatában
Virtuális valóság

2. fejezet. Bevezetés a multimédia készítésébe
A multimédia-projektek szakaszai
Mi szükséges a multimédia készítéséhez?
Hardver
Szoftver
Kreativitás
Szervezés

3. fejezet. A multimédia szakterületei
A team
A projektmenedzser
A multimédia-tervező
Az interfésztervező
Az író
A videós szakember
Az audiós szakember
A multimédia-programozó
A producer; webre készülő multimédia
A részek összege

Második rész. Multimédiás hardverek és szoftverek

4. fejezet. Multimédia Macintosh- és Windows-platformokon
Macintosh vagy Windows?
A Macintosh-platform
A Windows-platform
Macintosh- és Windows-gépek hálózati környezetben
Összeköttetések
SCSI
IDE, EIDE, Ultra-IDE, ATA, Ultra-ATA
Memóriák és háttértárak
RAM – véletlen elérésű memória
ROM – csak olvasható memória
Flopik és merevlemezek
Zip, Jaz, Syquest és optikai tárolóeszközök
DVD – digitális sokoldalú lemez
CD-ROM-lejátszók
CD-írók
Beviteli eszközök
Billentyűzet
Egér
Trackball
Érintőképernyő
Mágneskártya-kódoló és -olvasó
Digitalizáló táblák
Síkágyas lapolvasók (szkenner)
Optikai karakterfelismerő (OCR) eszközök
Infravörös távirányítási eszközök
Hangfelismerő rendszerek
Digitális kamerák
Output hardverek
Audioeszközök
Erősítők és hangszórók
Monitorok
Videoeszközök
Kivetítők (projektorok)
Nyomtatók (printerek)
Kommunikációs eszközök
Modemek
ISDN
Kábelmodemek

5. fejezet. Alapvető szoftvereszközök
Szövegformázó és -szerkesztő szoftverek
Optikai karakterfelismerő programok
Festő- és rajzolóprogramok
3D modellező és animációkészítő szoftverek
Képszerkesztő programok
Kiegészítő szoftvermodulok (plug-inek)
Hangszerkesztő programok
Animáció-, video- és digitális videoszerkesztő szoftverek
Videoformátumok
QuickTime Windows- és Macintosh-platformra
Microsoft Video for Windows
Film- (video-) szerkesztő programok
Videoállományok tömörítése
Hasznos segédeszközök

6. fejezet. Multimédia készítése –- közvetlenül
Multimédiás objektumok összekapcsolása
AppleEvents
DDE és OLE
Irodai programcsomagok
Szövegszerkesztők
Word
WordPerfect
Word Pro
Táblázatkezelők
Lotus 1-2-3
Excel
Adatbázis-kezelők
FileMaker Pro
Access
Prezentációkészítő eszközök
PowerPoint

7. fejezet. Multimédia szerzői rendszerek
Szerkesztő eszközök típusai
A megfelelő eszköz kiválasztása
Szerkesztő funkciók
Szervezési funkciók
Programozási funkciók
Interaktív funkciók
Teljesítményhangoló funkciók
Multimédia-lejátszó funkciók
Publikációs funkciók
Platformközi funkciók
Internetes lejátszhatóság
Kártya és oldal alapú szerkesztő eszközök
Ikonszervezésű szerkesztő eszközök
Idő alapú szerkesztő eszközök
Director
Platformközi szerkesztési megfontolások

Harmadik rész. A multimédia építőkövei

8. fejezet. Szövegek
A jelentés hatalma
Amit a betűtípusokról és betűcsaládokról tudni kell
Nagy- és kisbetűk
Serif kontra Sans Serif
Szövegek használata a multimédiában
Szövegek tervezése
Betűtípusok kiválasztása
Navigációs menük
Interaktív gombok
Szövegblokkok a képernyőn
HTML-dokumentumok
Szimbólumok és ikonok
Szövegek animálása
Szövegek a számítógépen
Betűtípusok háborúja
„Fontöntödék”
Betűtípusok menedzselése
Karakterkészletek és ábécék
Szövegek leképezése egyik platformról a másikra
Fontszerkesztő és -tervező eszközök
ResEdit
Fontographer
Tetszetős szövegek szerkesztése
Hipermédia és a hipertext
A hipertext hatalma
A hipertext használata
Szavak keresése
Hipermédia-struktúrák
Hipertext-eszközök

9. fejezet. Hangok
A hang hatalma
Multimédiás rendszerhangok
MIDI kontra digitális audio
Szempontok a választáshoz – MIDI- vagy digitális audio?
Digitális audio
Digitális audiofájlok készítése
MIDI-audio készítése
Audio fájlformátumok
Webes hangállományok
Hangok a multimédia-projektben
Út a professzionális hangzás felé: a Red Book szabvány
Tárolási megfontolások
Tippek a megvalósításhoz
Hangrögzítés
Felvételek nyomon követése
Tesztelés és értékelés
Szerzői jogok kérdése

10. fejezet. Képek
Előzetes megfontolások
Milyen úton induljunk el?
Segédeszközök számbavétele
Tervezés több monitorral
Állóképek készítése
Bittérképes állományok
Vektorgrafikus rajzolás
3D grafikák
Színek
Amit a fényről és a színekről tudni kell
Számítógépes színkezelés
Színpaletták
Képfájlok formátumai
Macintosh-formátumok
Windows-formátumok
Platformközi formátumok

11. fejezet. Animációk
A mozgás hatalma
Az animációkészítés alapelvei
Animációs technikák
Animációs fájlformátumok
Animációk készítése
Guruló labda
Visszapattanó labda
Animált jelenetek készítése

12. fejezet. Videók
Videoanyagok használata
Analóg kontra digitális video
Videoklipek beszerzése
Videorendszerek működése
Videoszabványok
NTSC
PAL
SECAM
HDTV
Számítógépek és televíziók integrálása
Overlay videorendszerek
A számítógépes és televíziós videózás különbségei
Szövegek és feliratok alkalmazása
Videofelvételek készítése és vágása
Tippek video készítéséhez
A videokészítő platform kérdése
Megvilágítás
Chroma Key vagy Blue Screen
Kompozíció
Videokazetták karbantartása
Videorögzítési formátumok
S-VHS Video
Komponens video (YUV)
Digitális komponens video
Összetett digitális video
A videohardverek felbontása
Kommersz videoberendezések
Vágás kommersz VCR-ek segítségével
Digitális video
Videotömörítés
Videofájlok optimalizálása CD-ROM-ra

Negyedik rész. A multimédia és az internet

13. fejezet. Hogyan működik az internet?
Az internet története
Internetworking – hálózatok közötti együttműködés
Internetcímek
Internetkapcsolatok
A sávszélesség adta szűk keresztmetszet
Szolgáltatások az interneten
MIME-típusok
A világháló és a HTML
Dinamikus weboldalak és az XML
Multimédia a weben

14. fejezet. Webes eszközök
Webszerverek
Webböngésző programok
Weboldalkészítő és webhelyépítő eszközök
Plug-in programok és a multimédia
Szövegek
Képek
Hangok
Animációk, videók és prezentációk
Túl a HTML nyelven
3D világok

15. fejezet. Internetes multimédia-tervezés
Tervezés a weben
A munkaterület
Racionalizálás
HTML és a multimédia
Szövegek a weben
Táblázatok készítése
Képek körbefuttatása szöveggel
Képek a weben
GIF és PNG képek
JPEG képek
A Photoshop használata
Hátterek
Kattintható gombok a képernyőn
Képtérképek
Hangok a weben
Animációk a weben
GIF89a
Plug-in modulok és lejátszóprogramok

Ötödik rész. Projektek kivitelezése és publikálása

16. fejezet. Tervkészítés és költségkalkuláció
A projekt tervezése
A multimédia-készítés folyamata
Hardverek
Szoftverek és a rendelkezésre álló szaktudás
Projektmenedzsment-szoftverek
A fejlesztőcsapat összeállítása
Kísérleti projektek és prototípusok készítése
Tevékenységek tervezése
Ütemezés
Költségkalkuláció
Számlázott tételek meghatározása
Példa költségkimutatásra
Ajánlatkérések és ajánlattételek
„Csomagolás”
Tartalomjegyzék
Szükségletelemzés
Célközönség
Kreatív stratégia
A projekt implementációja
Költségvetés

17. fejezet. Projekttervezés és kivitelezés
Tervezés
A struktúra megtervezése
A felhasználói felület tervezése
Egy multimédia-projekt fejlesztési esettanulmánya
Kivitelezés
Felkészülés – a projekt mozgásba lendül
Együttműködés az ügyfelekkel
A projekt nyomon követése
Szerzői jogok
Kockázatok és kellemetlenségek

18. fejezet. Tartalom és szakértelem
Multimédiás tartalom beszerzése
Mások által készített anyagok felhasználása
Már létező anyagok felderítése
Szerzői jogok
Jogok vásárlása
Projektek tartalmának felhasználása
Tehetség
A közreműködők kiválasztása
Szakszervezeti szerződések
Publikálási engedélyek

19. fejezet. Átadás, publikálás
Tesztelés
Alfa tesztelés
Béta tesztelés
A projekt lezárása
Előkészületek az átadásra/publikációra
Archív állományok
Publikálás CD-ROM-on
Kompaktlemezes technológia
CD-R
CD-szabványok
Csomagolás
Projektek publikálása a World Wide Weben

Rövidítések listája
Webcímek
Köszönetnyilvánítás
A szerzőről
A CD-melléklet használata
Macromedia termék- és copyright információk
Tárgymutató

Vissza a lap tetejére

mesekönyv

szoftver