Főoldal | Könyvlista | Gyorskereső

Átmenetileg a rendelés és szállítás szünetel
Java 5 - Belépés a programozás világába - Webvilág sorozat

Java 5 - Belépés a programozás világába

Webvilág sorozat

Dirk Louis, Peter Müller:
Java 5 - Belépés a programozás világába
Webvilág sorozat

CD - melléklet - CD melléklettel

Megjelenés: 2006
Panem Kiadó
448 oldal, bolti ár: 4200,- Ft

A könyv elfogyott
utánnyomás nem várható

A könyv ismertetése

Vissza a lap tetejére | A könyv tartalomjegyzéke

Dirk Louis, Peter Müller:
Java 5 - Belépés a programozás világába

A World Wide Webbel kapcsolatos programozási és egyéb elméleti, gyakorlati témákat tárgyaló Webvilág sorozat kötete a Java 5 programozási nyelvet mutatja be.

A Webvilág sorozatban megjelent kötet könnyen érthető és szórakoztató módon vezet be a Java 5 programozás minden területére. Előzetes programozói ismeretek nem szükségesek, de némi számítógépes tapasztalat nélkülözhetetlen. Lépésről lépésre megismerkedhetünk az objektumorientált programozás titkaival, a Windows-programok grafikai felületeinek előállításával és az appletprogramozással, továbbá megtudjuk, hogyan használhatjuk ki a nyelv képességeit. Szemléletesen tárjuk az olvasó elé az olyan ígéretes témákat is, mint az osztályok, az eseménykezelés és a többszálúság. Ezenkívül foglalkozunk a Java osztálykönyvtárával, a Swinggel, és bevezetjük az érdeklődőt az AWT alapjaiba is. Megírjuk első önálló Java-alkalmazásunkat, HTML-dokumentumokat támogató appleteket írunk, megismerkedünk az animáció és a szál (thread) programozásával, továbbá felépítjük első önálló www-oldalunkat is. Megmutatjuk, hogyan illeszthetjük be Java-programjainkat, és hogyan mozgathatjuk és tehetjük az internetre. A fentiek elsajátításában számos különböző területtel foglalkozó mintaprogram és gyakorlat lesz segítségünkre, ezért ideális az iskolai oktatásban, a szakiskolákban, valamint önálló tanulásra is.

A CD melléklet tartalma: példaprogramok és megoldásuk; Java SDK; Eclipse; Jbuilder; hasznos információk PDF-dokumentumokban; Java API dokumentáció.

A könyv tartalomjegyzéke

Vissza a lap tetejére | A könyv ismertetése

Dirk Louis, Peter Müller:
Java 5 - Belépés a programozás világába

Előszó

Első rész. Alapok és szövegképernyős alkalmazások

1. fejezet. Mielőtt belevágunk
1.1. Mi az a Java? – I. rész
1.2. Mi az a program?
1.3. Hogyan lehet egy programot előállítani?
1.4. Fordítókról és értelmezőkről
1.5. Mi az a Java? – II. rész
1.6. Melyik a legjobb Java-fordító?
1.7. Szükséges eszközök és ezek beszerzése

2. fejezet. Az első találkozás – appletek és alkalmazások
2.1. Mi a különbség az appletek és az alkalmazások között?
2.2. Az első Java-alkalmazásunk
2.3. Az első Java-appletünk
2.4. Egy egyszerű webdokumentum elkészítése
2.5. Tesztkérdések
2.6. A teszt megoldása
2.7. Összefoglalás

3. fejezet. Adatok, operátorok és objektumok
3.1. Változók és utasítások
3.2. Operátorok
3.3. Típuskonverzió
3.4. Objektumok és osztályok
3.5. Tömbök
3.6. Előre definiált osztályok és csomagok
3.7. Tesztkérdések
3.8. A teszt megoldása
3.9. Összefoglalás

4. fejezet. A programfutás vezérlése és hibafelismerés kivételek segítségével
4.1. A programvégrehajtás alaptételei
4.2. Modularitás osztályok és metódusok segítségével
4.3. Vezérlési struktúrák
4.4. Hibakezelés a kivételek (exceptions) segítségével
4.5. Tesztkérdések
4.6. A teszt megoldása
4.7. Összefoglalás

5. fejezet. Objektumorienált programozás Java nyelven
5.1. Öröklődés
5.2. Metódusok (osztályfüggvények)
5.3. A változók és a metódusok láthatósága
5.4. Belső osztályok
5.5. Többszörös öröklődés és az interfészek
5.6. Tesztkérdések
5.7. A teszt megoldása
5.8. Összefoglalás

6. fejezet. Be- és kimenet
6.1. Streamek (adatfolyamok)
6.2. Képernyős megjelenítés
6.3. Fájlba írás
6.4. Adatbevitel billentyűzeten keresztül
6.5. Fájlból olvasás
6.6. A sztringekről
6.7. Tesztkérdések
6.8. A teszt megoldása
6.9. Összefoglalás

7. fejezet. Gyűjtemények és egyéb hasznos osztályok
7.1. Véletlen számok előállítása
7.2. Idő- és dátumadatok
7.3. Karakterfüzérek szétdarabolása
7.4. Összetett adatszerkezetek használata
7.5. Algoritmusok
7.6. Tesztkérdések
7.7. A teszt megoldása
7.8. Összefoglalás

Második rész. Grafikus felhasználói interfész AWT-vel és Swinggel

8. fejezet. Az AWT (Abstract Window Toolkit)
8.1. AWT útikalauz
8.2. Egy GUI alkalmazás felépítése
8.3. Az AWT eseménymodellje
8.4. Tesztkérdések
8.5. A teszt megoldása
8.6. Összefoglalás

9. fejezet. Swing-felületetek
9.1. AWT vagy Swing
9.2. Kezdjük a Swing-alapokkal
9.3. Különbségek a Swing és AWT programozásban
9.4. Kaméleonság az UlManager és LookAndFeel segítségével
9.5. Végül egy terjedelmes példa
9.6. Tesztkérdések
9.7. A teszt megoldása
9.8. Összefoglalás

10. fejezet. Grafika, grafika, grafika
10.1. A művész munkaeszközei
10.2. Továbbfejlesztett layout panel-tárolóelemek felhasználásával
10.3. Körök, téglalapok és korongok
10.4. A szabadkézi rajz
10.5. Java2D: még több grafika
10.6. Tesztkérdések
10.7. A teszt megoldása
10.8. Összefoglalás

11. fejezet. Képek, képek, képek
11.1. A képmegjelenítő program
11.2. Fájlok megnyitása és elmentése: a FileDialog osztály
11.3. Képek betöltése és megjelenítése: az Image objektum
11.4. Tesztkérdések
11.5. A teszt megoldása
11.6. Összefoglalás

12. fejezet. Szöveg, szöveg, szöveg
12.1. Szövegszerkesztő
12.2. A szöveg kezelése: JTextField, JtextArea és JtextPane
12.3. Kombinációs mezők
12.4. Saját párbeszédablak
12.5. Szövegelőfordulás keresése
12.6. A vágólap támogatása
12.7. Nyomtatás a PrintJob segítségével
12.8. Tesztkérdések
12.9. A teszt megoldása
12.10. Összefoglalás

13. fejezet.Menük és más felületelemek
13.1. A komponensek hierarchiája
13.2. A komponens alaposztály
13.3. Sztatikus szövegmezők (Label, JLabel)
13.4. Kapcsolófelületek (Button, JButton)
13.5. Beviteli mezők (TextField és TextArea, JTextField és JTextArea)
13.6. Opcióválasztó mezők (Checkbox, JCheckBox, JRadioButton)
13.7. Lista és legördülő mezők (List és Choice, JList és JComboBox)
13.8. Görgetősávok (Scrollbar, JScrollBar)
13.9. Menüsor (Menubar)
13.10. Tesztkérdések
13.11. A teszt megoldása
13.12. Összefoglalás

Harmadik rész. Az applet-programozás

14. fejezet. Appletek és a World Wide Web (WWW)
14.1. A web
14.2. Webdokumentumok és appletek közzététele a weben
14.3. Az appletek sajátosságai
14.4. Appletek alkalmazássá alakítása
14.5. Appletek és jar állományok
14.6. Az appletek és a biztonság
14.7. Tesztkérdések
14.8. A teszt megoldása
14.9. Összefoglalás

15. fejezet. Szálak (threads) és animáció
15.1. Többszálúvá tétel (multithreading) a Javával
15.2. Saját szálak létrehozása, Thread osztály
15.3. A Runnable interfész
15.4. Amit a szálakról tudni kell
15.5. A szálak és az animáció
15.6. Tesztkérdések
15.7. A teszt megoldása
15.8. Összefoglalás

16. fejezet. Paraméterátadás az appleteknek
16.1. Paraméterátadás az appleteknek
16.2. Tesztkérdések
16.3. A teszt megoldása
16.4. Összefoglalás

17. fejezet. Hang
17.1. Az állományátvitel sajátosságai a Weben
17.2. Kép- és hangállományok az appletekben
17.3. Tesztkérdések
17.4. A teszt megoldása
17.5. Összefoglalás

18. fejezet. JDBC: adatbázis kapcsolatok
18.1. Adatbank ABC
18.2. JDBC
18.3. Adatbázis berendezése
18.4. Adatbázis hozzáférés
18.5. Adatbázisok és appletek
18.6. Bizonyítványok és megbízható appletek
18.7. Tesztkérdések
18.8. A teszt megoldása
18.9. Összefoglalás

A) függelék. A JDK telepítése
B) függelék. Programkészítés
B.1 Alkalmazások előállítása
B.2 Appletek előállítása
B.3. HTML-dokumentumok előállítása
C) függelék. Hibakeresés
C.1. Alapvető eljárások
C.2. A JDK Debugger
D) függelék. A Java-osztályok áttekintése
E) függelék. HTML-alapok
E.1. Tagok (kulcsszavak)
E.2. A program váza
E.3. Elrendezés és formázó utasítások
F) függelék. Irodalomjegyzék, címek
Tárgymutató

Vissza a lap tetejére