Főoldal | Könyvlista | Gyorskereső

Egyes könyvek árából akár
80%
Az akciós árban vásárolt könyvekre további
kedvezmény nem vonatkozik.
kedvezmény!
Tanuljuk meg a Java programozási nyelvet 24 óra alatt

Tanuljuk meg a Java programozási nyelvet 24 óra alatt

Rogers Cadenhead:
Tanuljuk meg a Java programozási nyelvet 24 óra alatt


CD - melléklet - CD melléklettel

Megjelenés: 2006
Kiskapu Kiadó
544 oldal, bolti ár: 6980,- Ft

Internetes ár (-5%): 6631,- Ft

db

A könyv ismertetése

Vissza a lap tetejére | A könyv tartalomjegyzéke

Rogers Cadenhead:
Tanuljuk meg a Java programozási nyelvet 24 óra alatt

Csupán 24, egy óra vagy még rövidebb idő alatt elvégezhető lecke után képesek leszünk Java programokat írni. A leckék egymásra épülnek, közérthetőek és lépésről lépésre vezetnek, hogy az alapoktól kezdve sajátíthassuk el a Java-programozás művészetét. A lépésről lépésre haladó gyakorlatok gondosan végigvezetnek bennünket a leggyakoribb feladatokon. A kérdések és válaszok minden fejezet végén segítenek ellenőrizni a tudásunkat. A megjegyzések és tippek rövidebb módszerekre és megoldásokra világítanak rá, és segítenek kikerülni a lehetséges nehézségeket.

Tanuljuk meg...

  • hogyan írhatunk saját Java kisalkalmazásokat vagy programokat,
  • hogyan telepíthetjük és használhatjuk a Sun Java Development Kitjét,
  • hogyan tehetjük interaktívvá weblapjainkat és adhatunk hozzájuk animációkat,
  • hogyan fejleszthetjük képességeinket az objektumközpontú programozás terén,
  • hogyan építhetünk felhasználói felületet a Java Swing könyvtárával,
  • hogyan dolgozhatunk kétdimenziós képekkel,
  • hogyan írhatunk webes játékokat a Javával,
  • hogyan hozhatunk létre szál alapú kisalkalmazásokat,
  • hogyan használhatunk Java babszemeket programjainkban.
Bevezető

Számítógépes könyvek szerzőjeként gyakran leselkedem könyvesboltokban, hogy megfigyeljem a könyveket lapozgató vásárlók viselkedését, mintha csak ősemberállkapcsok lennének, én meg régész. Megfigyeléseim alapján tudom, hogy ha az olvasó kézbe vette a könyvet, és a bevezetőhöz lapozott, körülbelül 12 másodpercem van, mielőtt letenné, és a kávézó felé venné az irányt egy dupla vaníliás capuccinóért.

Ezért rövidre fogom: a számítógép programozása a manapság legnépszerűbb programozási nyelven, a Javán, sokkal könnyebb, mint amilyennek elsőre tűnik. Ezt nem kellene elárulnom, mert programozók ezrei helyezkednek el jól fizető szoftverfejlesztői, webprogramozói és e-kereskedelmi állásokban azért, mert képesek bánni a Javával, és nyilván nem szeretnék, ha főnökük tudomást szerezne róla, hogy bárki, aki szán rá egy kis időt és elég kitartó, képes megtanulni ezt a nyelvet. E kötet 24 egyórás leckéjén végigrágva magunkat mi is Java-programozókká válhatunk.

Bárki megtanulhatja, hogyan kell számítógépes programokat írni, még akkor is, ha még a videót sem tudja beprogramozni. A programozási nyelvek között a Java az egyik legjobb választás, mert hatékony, jól hasznosítható, modern, és programozók ezrei használják szerte a világon.

Ez a könyv egyaránt szól a laikusoknak, a kezdő programozóknak, azoknak, akik nem szerették a tantárgyat, és a tapasztalt programozóknak, akik gyorsan meg akarják tanulni a Java használatát. A kötet a Java 2 5-ös változatára, tehát a nyelv legújabb változatára épül.

A Java a programozási nyelvek között olyan, mint a golfozók között Tiger Woods: bármire képes. Létrehozhatunk vele grafikus felhasználói felületű programokat, az Internetből a legtöbbet kihozó alkalmazásokat, olvashatunk XML adatokat, animációkat helyezhetünk el weblapokon, és így tovább.

Ez a könyv az alapokkal kezdi, és közérthető, hétköznapi nyelven mutatja be a fogalmakat, rengeteg, lépésről lépésre ismertetett működő példaprogrammal, amelyeket elkészíthetünk. Töltsünk el vele 24 órát, és képesek leszünk magabiztosan használni a nyelvet és saját Java programokat írni. Olyan területeken is tudásra teszünk szert, amelyek az utóbbi időben egyre fontosabbá kezdenek válni: ilyen a hálózati számítás, a grafikus felhasználói felületek tervezése és az objektumközpontú („objektumorientált”) programozás. Ezek a fogalmak persze most lehet, hogy semmit nem jelentenek nekünk. Szakszavak, amelyektől a programozás titokzatos szertartásnak tűnik, amelyet furcsa emberek gyakorolnak, akik saját nyelvet beszélnek. Ha viszont képesek vagyunk megírni a számítógépen egy tetszetős önéletrajzot, kiszámítani a havi költségeinket, vagy elkészíteni egy weblapot, e könyv elolvasása után számítógépes programokat is képesek leszünk írni.

Ha most a Java helyett mégis inkább kávéra vágyunk, helyezzük vissza a polcra a könyvet úgy, hogy elülső borítóját minél többen lássák a boltban.

A szerzőről

Rogers Cadenhead író, webalkalmazás-fejlesztő és az 1988-as NBA-rájátszás egyik legértékesebb játékosa. Eddig húsz könyvet írt internetes témákról; szerzője többek között a Sams kiadó Teach Yourself Java 2 in 21 Days és Teach Yourself Microsoft FrontPage 2003 köteteinek, valamint a Radio UserLand Kick Start című könyvnek. Jelen könyv hivatalos webhelyét a http://www.java24hours.com címen üzemelteti.

A könyv tartalomjegyzéke

Vissza a lap tetejére | A könyv ismertetése

Rogers Cadenhead:
Tanuljuk meg a Java programozási nyelvet 24 óra alatt

A szerzőről xiii

Bevezetés xv

I. rész Az első lépések

1. óra Hogyan váljunk programozóvá? 3

A programozási nyelv kiválasztása 4

A számítógép utasítása feladatok elvégzésére 6

Hogyan működik egy program? 8

Hogyan nem működik egy program? 9

A következő megálló: a Java 9

Hivatalos dokumentáció 11

Gyakorlat: Java-fejlesztőeszköz telepítése 11

Összefoglalás 11

Kérdezz-felelek 12

Ismétlés 13

Gyakorlatok 14

2. óra Első programunk 15

Mi szükséges ahhoz, hogy programokat írjunk? 16

A Saluton program elkészítése 17

Kezdjünk hozzá! 17

A class utasítás 18

A main utasítás szerepe 18

Azok a fránya kapcsos zárójelek 18

Információ tárolása egy változóban 19

Változó tartalmának megjelenítése 20

A kész program mentése 20

A program lefordítása osztályfájllá 21

Gyakorlat: Egy Java program futtatása 24

Összefoglalás 24

Kérdezz-felelek 25

Ismétlés 27

Gyakorlatok 28

3. óra Jávai vakáció 29

Az első megálló: Sun Microsystems 30

A Java rövid története 31

Iskolába a Javával 33

Ebéd a JavaWorldnél 34

Figyeljük az eget a NASA-nál 37

Üzletre fel! 38

Kérjünk útmutatást a Gamelantól! 39

Gyakorlat: Kalandozás egy másik világban 41

Összefoglalás 42

Kérdezz-felelek 42

Ismétlés 44

Gyakorlatok 45

4. óra A Java programok működése 47

Egy alkalmazás elkészítése 48

Paraméterek átadása alkalmazásoknak 49

A kisalkalmazások alapjai 50

Paraméterek átadása kisalkalmazásoknak 53

Gyakorlat: Kisalkalmazást futtató kód megtekintése 55

Összefoglalás 56

Kérdezz-felelek 56

Ismétlés 57

Gyakorlatok 58

II. rész A programozás alapjai

5. óra Adatok tárolása és módosítása programokban 61

Utasítások és kifejezések 62

Változók típusának meghatározása 62

Egész és lebegőpontos számok 63

Karakterek és karakterláncok 64

Egyéb számértéket tároló változók 65

A boolean változótípus 66

A változók elnevezése 67

Információ tárolása változókban 67

Gyakorlat: Kifejezések használata 68

Minden, amit a műveleti jelekről tudni érdemes 71

Változók növelése és csökkentése 72

A műveletek sorrendje 74

Összefoglalás 76

Kérdezz-felelek 76

Ismétlés 78

Gyakorlatok 78

6. óra Kommunikáció karakterláncokkal 79

Szövegek tárolása karakterláncokban 80

Karakterláncok megjelenítése programokban 81

Különleges karakterek használata karakterláncokban 82

Karakterláncok összefűzése 83

Más változók használata karakterláncokban 84

Karakterlánc-kezelés haladóknak 85

Két karakterlánc összehasonlítása 85

Karakterláncok hosszának megállapítása 86

Karakterláncok kis- vagy nagybetűssé tétele 86

Karakterláncok keresése 87

Gyakorlat: Stáblista megjelenítése 88

Összefoglalás 90

Kérdezz-felelek 90

Ismétlés 92

Gyakorlatok 93

7. óra Döntéshozás feltételek vizsgálatával 95

Feltételek vizsgálata 96

Az if utasítás 96

A „kisebb, mint” és „nagyobb, mint” műveleti jelek 97

„Egyenlő” és „nem egyenlő” összehasonlítások 98

Programok tagolása utasításblokkokkal 98

Az if - else utasítások 100

Elágazások 100

A háromtényezős feltételes művelet 102

Gyakorlat: Órafigyelő 103

Összefoglalás 107

Ismétlő kérdések 107

Ismétlés 109

Gyakorlatok 110

8. óra Műveletek ismétlése ciklusokkal 111

A for ciklus 112

A while ciklus 115

A do - while ciklus 116

Kilépés a ciklusból 118

Ciklusok elnevezése 119

Összetett for ciklusok 119

Gyakorlat: móresre tanítjuk a számítógépet! 120

Összefoglalás 122

Kérdezz-felelek 123

Ismétlés 124

Gyakorlatok 124

III. rész Az információk kezelésének új módjai

9. óra Információk tárolása tömbökben 127

Tömbök létrehozása 128

A tömbök használata 130

Többdimenziós tömbök 132

Tömbök rendezése 133

Gyakorlat: Szerencsekerék 135

Összefoglalás 139

Kérdezz-felelek 139

Ismétlés 141

Gyakorlatok 142

10. óra Első objektumaink 143

Az objektumközpontú programozás működése 144

Objektumok működés közben 145

Mik az objektumok? 147

Öröklés 148

Öröklési hierarchia felépítése 149

Objektumok és egyszerű változók átalakítása 150

Egyszerű változók típusának átalakítása 151

Objektumok típusának átalakítása 152

Egyszerű változók objektummá és objektumok változóvá alakítása 153

Automatikus becsomagolás és kicsomagolás 155

Gyakorlat: Objektum létrehozása 155

Összefoglalás 158

Kérdezz-felelek 158

Ismétlés 159

Gyakorlatok 160

11. óra Az objektumok leírása 161

Változók létrehozása 162

Osztályváltozók létrehozása 164

A viselkedés megadása tagfüggvényekkel 165

Tagfüggvények bevezetése 166

Hasonló tagfüggvények különböző argumentumokkal 168

Konstruktorok 168

Osztálytagfüggvények 169

A változók hatóköre a tagfüggvényeken belül 170

Osztályok egymásba ágyazása 171

A this kulcsszó használata 173

Gyakorlat: Az osztálytagfüggvények és -változók használata 174

Összefoglalás 176

Kérdezz-felelek 176

Ismétlés 178

Gyakorlatok 179

12. óra Hogyan hozzuk ki a legtöbbet a létező objektumokból? 181

Az öröklés ereje 182

A viselkedés és a jellemzők öröklése 183

Tagfüggvények felülírása 184

Az öröklés létrehozása 184

A this és a super kulcsszavak használata az alosztályokban 185

Létező objektumok használata 186

Azonos osztályba tartozó objektumok tárolása vektorokban 187

Vektor elemeinek bejárása ciklussal 189

Gyakorlat: Alosztály létrehozása 191

Összefoglalás 194

Kérdezz-felelek 194

Ismétlés 195

Gyakorlatok 196

IV. rész A grafikus felhasználói felület programozása

13. óra Egyszerű felhasználói felület létrehozása 199

A Swing és az Abstract Windowing Toolkit 200

Komponensek használata 200

Keretek és ablakok 201

Gombok 204

Címkék és szövegmezők 206

Jelölőnégyzetek 207

Lenyíló listák 209

Szövegmezők 210

Panelek 210

Gyakorlat: Saját komponens létrehozása 211

Összefoglalás 214

Kérdezz-felelek 215

Ismétlés 215

Gyakorlatok 216

14. óra A felhasználói felület kialakítása 217

Elrendezéskezelők használata 218

A GridLayout elrendezéskezelő 220

A BorderLayout elrendezéskezelő 221

A BoxLayout elrendezéskezelő 222

Komponensek szétválasztása az Insets osztály segítségével 223

Gyakorlat: A felhasználói felület elrendezése 224

Összefoglalás 228

Kérdezz-felelek 229

Ismétlés 230

Gyakorlatok 231

15. óra Válasz a felhasználói beavatkozásra 233

A program felkészítése az események fogadására 234

Komponensek észlelhetővé tétele 235

Felhasználói események kezelése 235

Jelölőnégyzet- és lenyílólista-események 237

Billentyűesemények 237

Komponensek engedélyezése és letiltása 239

Gyakorlat: Lottóőrület 240

Összefoglalás 249

Kérdezz-felelek 250

Ismétlés 251

Gyakorlatok 252

16. óra Összetett felhasználói felület készítése 253

Gördítőpanelek 254

Csúszkák 257

Változásfigyelők 258

Menük 262

Gyakorlat: Ikonok és eszköztárak használata 265

Összefoglalás 269

Kérdezz-felelek 270

Ismétlés 271

Gyakorlatok 272

V. rész Multimédiás alkalmazások készítése I.

17. óra Interaktív webes alkalmazások készítése 275

Szabványos kisalkalmazás-függvények 276

A kisalkalmazás-ablak kirajzolása 277

A kisalkalmazás kezdőértékeinek beállítása 278

Kisalkalmazások indítása és leállítása 279

Kisalkalmazások megsemmisítése 279

Kisalkalmazás elhelyezése weboldalon 279

Egy minta-kisalkalmazás 280

Rajzolás a kisalkalmazás ablakában 281

Kipróbáljuk a SalutonApplet programot 282

A Java Plug-in bővítmény 284

Paraméterek átvétele weboldalról 285

Paraméterek fogadása a kisalkalmazásokban 285

Gyakorlat: Paraméterek kezelése a kisalkalmazásokban 286

A Java Web Start 288

A Java Web Start használata 292

Összefoglalás 296

Kérdezz-felelek 296

Ismétlés 297

Gyakorlatok 298

18. óra Hibák kezelése a programban 299

Kivételek 300

Kivételek elkapása try-catch blokkban 301

Különböző kivételek elkapása 304

Mi történik a kivétel után? 305

Kivételek kiváltása 305

Kivételek figyelmen kívül hagyása 307

Állítások 307

Gyakorlat: Kivételek kiváltása és elkapása 309

Összefoglalás 312

Kérdezz-felelek 312

Ismétlés 313

Gyakorlatok 314

19. óra Több szálon futó program létrehozása 315

Szálak 316

Program lassítása 316

Szálak létrehozása 317

A szálak használata 320

Az osztály bevezetése 321

A változók beállítása 322

Indítás az init() tagfüggvénnyel 323

Hibák kezelése URL objektumok használata során 323

Képernyő frissítése a paint() tagfüggvénnyel 324

A szál indítása 325

A szál futtatása 326

A szál futásának megállítása 327

Egérkattintások kezelése 327

Gyakorlat: Egymást váltó hivatkozások megjelenítése 328

Összefoglalás 331

Kérdezz-felelek 332

Ismétlés 333

Gyakorlatok 334

20. óra Fájlok olvasása és írása 335

Adatfolyamok 336

Fájlok 337

Adatok olvasása adatfolyamból 338

Átmeneti tárazású bemeneti adatfolyamok 341

Adatok írása adatfolyamba 343

Beállítófájlok olvasása és írása 344

Gyakorlat: Bájtok írása MP3 fájlba 346

Összefoglalás 350

Kérdezz-felelek 350

Ismétlés 351

Gyakorlatok 352

VI. rész Multimédiás alkalmazások készítése II.

21. óra XML adatok olvasása és írása 355

XML fájl létrehozása 356

XML fájl olvasása 359

Gyakorlat: RSS Syndication folyamok olvasása 363

Összefoglalás 366

Kérdezz-felelek 366

Ismétlés 367

Gyakorlatok 368

22. óra Betűtípusok és színek használata 369

A Font osztály használata 370

A Color osztály használata 374

A színválasztás egyéb módszerei 374

Gyakorlat: Veszélyre figyelmeztető üzenet megjelenítése 376

Összefoglalás 381

Kérdezz-felelek 382

Ismétlés 383

Gyakorlatok 383

23. óra Képek a programban 385

Képek használata 386

Vonalak és formák rajzolása 388

Vonalak rajzolása 388

Téglalapok rajzolása 389

Ellipszisek és körvonalak rajzolása 391

Körívek rajzolása 391

Sokszögek rajzolása 392

Különböző szélességű vonalak rajzolása 393

A piktogram elkészítése 394

Gyakorlat: Kördiagram rajzolása 396

Összefoglalás 403

Kérdezz-felelek 403

Ismétlés 404

Gyakorlatok 405

24. óra Animáció 407

Képek sorozatának animálása 408

Képek betöltése és megjelenítése 410

Képek csoportjának tárolása 412

Paraméterek átadása a kisalkalmazásnak 412

Gyakorlat: Labda pattogtatása 414

A kép megrajzolása 417

Összefoglalás 418

Kérdezz-felelek 419

Ismétlés 420

Gyakorlatok 421

VII. rész Ráadás

25. óra Webszolgáltatások készítése azXML-RPC használatával 425

Az Apache XML-RPC használata 426

XML-RPC kezelő létrehozása 427

XML-RPC kiszolgáló létrehozása 430

XML-RPC ügyfél létrehozása 433

Gyakorlat: A LottoMadness alkalmazás továbbfejlesztése 436

Összefoglalás 440

Kérdezz-felelek 441

Ismétlés 442

Gyakorlatok 443

VIII. rész Függelékek

A függelék A Java Development Kit használata 447

A megfelelő Java-fejlesztői eszköz kiválasztása 448

A Java Development Kit beállítása 452

Szövegszerkesztő használata 461

Egy mintaprogram elkészítése 462

A CLASSPATH változó beállítása 466

B függelék Programozás a Java Development Kit használatával 471

A JDK - áttekintés 472

A javac fordító 475

Az appletviewer böngésző 477

A javadoc dokumentációkészítő eszköz 481

A jar fájlarchiváló eszköz 485

A jdb hibakereső 486

Rendszertulajdonságok használata 491

Összefoglalás 493

Kérdezz-felelek 493

C függelék A NetBeans integrált fejlesztőkörnyezet használata 495

Egy mintaprogram elkészítése 498

D függelék Merre tovább? Java-források 503

Más könyvek, amelyeket esetleg érdemes elolvasni 504

A Sun hivatalos Java-weblapja 505

Más Java-webhelyek 505

Java-hírcsoportok 507

IRC 508

Munkalehetőségek 508

E függelék A könyv webhelye 509

Tárgymutató 511

A CD-ROM tartalma 526

Vissza a lap tetejére

mesekönyv

szoftver